Informacja o rozpatrywaniu żądań osoby, której dane dotyczą 

Saferoad Services Sp. z o.o. z siedzibą we Włocławku (87-800) przy ulicy Komunalnej 7 jako Administrator Danych Osobowych informuje o przysługujących osobom fizycznym prawach, związanych z przetwarzaniem danych osobowych, wynikających z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) - RODO.

Poniżej znajdziesz ważne informacje na temat tego, jak zgłaszać i realizować swoje prawa dotyczące danych osobowych.

O co można wnioskować

Osobie fizycznej przysługują następujące prawa realizowane na wniosek, związane z przetwarzaniem jej danych osobowych:

1)  prawo dostępu do informacji, w tym prawo do kopii danych (art. 15 RODO);

2)      prawo do sprostowania danych (art. 16 RODO);

3)      prawo usunięcia danych osobowych (art. 17 RODO);

4)      prawo do ograniczenia przetwarzania (art.18 RODO);

5)      prawo do przenoszenia danych (art. 20 RODO);

6)      prawo do sprzeciwu (art. 21 RODO);

7)     prawo do niepodlegania automatycznym rozstrzygnięciom indywidualnym (art. 22 RODO).


W jaki sposób można zgłosić żądanie realizacji praw związanych z przetwarzaniem danych osobowych

Wniosek możesz złożyć/zgłosić:

1)      osobiście przez wnioskodawcę w siedzibie Spółki w sekretariacie

2)      elektronicznie, na adres e-mail: wloclawek@saferoad.pl

3)     za pośrednictwem operatora pocztowego na adres: Saferoad Services Sp. z o.o. , ul. Komunalna 7, 87-800 Włocławek

Gdzie znajduje się wniosek o realizację praw osoby, której dane dotyczą:

Saferoad Services Sp. z o.o. z siedzibą we Włocławku udostępnia wniosek:

a) na swojej stronie internetowej https://www.saferoad-services.pl/ w zakładce RODO;

b)  w swojej siedzibie w sekretariacie Spółki

 

Jaki jest czas odpowiedzi / realizacji żądania

Administrator przyjął, że rozpatrzenie wniosku następuje bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie jednego miesiąca od dnia otrzymania wniosku. 

W tym terminie zostanie wysłane powiadomienie do wnioskodawcy. W razie potrzeby, z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań, wskazany powyżej termin można przedłużyć o kolejne dwa miesiące. W terminie miesiąca od otrzymania żądania, Administrator powiadomi wnioskodawcę o ewentualnym przedłużeniu terminu z podaniem przyczyny opóźnienia.

Jakie są koszty realizacji wniosku

1.     Wnioski są wolne od opłat za wyjątkiem przypadków określonych w ust. 2 poniżej.

2.    Spółka będzie uprawniona do pobrania opłaty od wniosku w szczególności w sytuacji, gdy wniosek:

1)  został zgłoszony przed upływem 3 miesięcy od dnia zgłoszenia przez wnioskodawcę żądania tego samego rodzaju, przy czym ograniczenie to nie dotyczy prawa do sprostowania danych, prawa do ograniczenia przetwarzania danych ani prawa do sprzeciwu;

2)  obejmuje żądanie udzielenia odpowiedzi na szczególnym nośniku lub formacie odpowiedzi, jeżeli nie odpowiada on standardowemu formatowi przyjętemu przez Saferoad Services Sp. z o.o. z siedzibą we Włocławku

3)  został sporządzony w języku innym niż język polski, który jest standardowo używany przez Saferoad Services Sp. z o.o. z siedzibą we Włocławku w komunikacji z kontrahentami;

4) wymaga znacznego zaangażowania zasobów ludzkich lub środków niezbędnych do prawidłowego wykonania wniosku w stopniu zakłócającym normalną działalność Spółki;

5)   ma zostać zrealizowany w szczególnym trybie jak np. odpowiedź przesłana kurierem;

6)      składany jest ponownie przed upływem 3 miesięcy po tym, jak uprzednie, takie samo żądanie, zostało wycofane.

3. Opłata, o której mowa w ust. 2 powyżej będzie uwzględniać w szczególności: administracyjne koszty udzielenia odpowiedzi na wniosek, prowadzenia komunikacji lub podjęcia żądanych działań, w tym
w szczególności koszty kuriera, tłumacza, zakupu i dostosowania nośnika, wykonania nagrania dźwiękowego;

4.       Wysokość opłaty, o której mowa powyżej, ustala Zarząd Spółki Saferoad Services Sp. z o.o. z siedzibą we Włocławku.

5.       W przypadku, gdy Saferoad Services Sp. z o.o. z siedzibą we Włocławku jest uprawniony do pobrania opłaty, o której mowa powyżej, rozpocznie realizację wniosku, po jej wniesieniu. 

Czy każde zgłoszone żądanie zostanie zrealizowane

Każde zgłoszone żądanie zostanie przekazane do analizy osoby, która współpracuje ze Spółką w zakresie ochrony danych osobowych. Jej odpowiedź, dotycząca jego realizacji, zostanie skierowana do wnioskodawcy.

Jednocześnie informujemy, że wynikiem analizy może być odmowa realizacji zgłoszonego żądania, w szczególności, gdy:

1)      wniosek jest nieuzasadniony, szczególnie, gdy pozytywne załatwienie wniosku jest prawnie niedopuszczalne lub niewymagane;

2)      wniosek jest nadmierny, szczególnie jest składany ustawicznie, co oznacza wniosek składany częściej niż raz na 3 miesiące w tej samej kategorii sprawy;  

3)      wniosek nie został uzupełniony przez wnioskodawcę pomimo wezwania wysłanego do wnioskodawcy;

4)      wniosek wskazuje na szczególny nośnik lub format odpowiedzi, który nie odpowiada standardowym formatom;

5)      wniosek złożony został w innym języku niż język używany w komunikacji przez Saferoad Services
Sp. z o.o. z siedzibą we Włocławku w komunikacji z kontrahentami;

6)      realizacja żądania mogłaby spowodować ujawnienie tajemnicy prawnie chronionej;

7)      wniosek obejmuje żądanie wydania kopii danych lub przeniesienia danych w języku innym niż język, w jakim dane są przetwarzane przez Saferoad Services Sp. z o.o. z siedzibą we Włocławku.;

8)      przesłanie danych innemu administratorowi w odpowiedzi na wniosek o przeniesienie danych osobowych nie jest technicznie możliwe.