Informacja o rozpatrywaniu żądań osoby, której dane dotyczą
Saferoad Services Sp. z o.o. z siedzibą we Włocławku (87-800) przy ulicy Komunalnej 7 jako Administrator Danych Osobowych informuje o przysługujących osobom fizycznym prawach, związanych z przetwarzaniem danych osobowych, wynikających z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) - RODO.
Poniżej znajdziesz ważne informacje na temat tego, jak zgłaszać i realizować swoje prawa dotyczące danych osobowych.
O co można wnioskować
Osobie fizycznej przysługują następujące prawa realizowane na wniosek, związane z przetwarzaniem jej danych osobowych:
1) prawo dostępu do informacji, w tym prawo do kopii danych (art. 15 RODO);
2) prawo do sprostowania danych (art. 16 RODO);
3) prawo usunięcia danych osobowych (art. 17 RODO);
4) prawo do ograniczenia przetwarzania (art.18 RODO);
5) prawo do przenoszenia danych (art. 20 RODO);
6) prawo do sprzeciwu (art. 21 RODO);
7) prawo do niepodlegania automatycznym rozstrzygnięciom indywidualnym (art. 22 RODO).
W jaki sposób można zgłosić żądanie realizacji praw związanych z przetwarzaniem danych osobowych
Wniosek możesz złożyć/zgłosić:
1) osobiście przez wnioskodawcę w siedzibie Spółki w sekretariacie
2) elektronicznie, na adres e-mail: wloclawek@saferoad.pl
3) za pośrednictwem operatora pocztowego na adres: Saferoad Services Sp. z o.o. , ul. Komunalna 7, 87-800 Włocławek
Gdzie znajduje się wniosek o realizację praw osoby, której dane dotyczą:
Saferoad Services Sp. z o.o. z siedzibą we Włocławku udostępnia wniosek:
a) na swojej stronie internetowej https://www.saferoad-services.pl/ w zakładce RODO;
b) w swojej siedzibie w sekretariacie Spółki
Jaki jest czas odpowiedzi / realizacji żądania
Administrator przyjął, że rozpatrzenie wniosku następuje bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie jednego miesiąca od dnia otrzymania wniosku.
W tym terminie zostanie wysłane powiadomienie do wnioskodawcy. W razie potrzeby, z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań, wskazany powyżej termin można przedłużyć o kolejne dwa miesiące. W terminie miesiąca od otrzymania żądania, Administrator powiadomi wnioskodawcę o ewentualnym przedłużeniu terminu z podaniem przyczyny opóźnienia.
Jakie są koszty realizacji wniosku
1. Wnioski są wolne od opłat za wyjątkiem przypadków określonych w ust. 2 poniżej.
2. Spółka będzie uprawniona do pobrania opłaty od wniosku w szczególności w sytuacji, gdy wniosek:
1) został zgłoszony przed upływem 3 miesięcy od dnia zgłoszenia przez wnioskodawcę żądania tego samego rodzaju, przy czym ograniczenie to nie dotyczy prawa do sprostowania danych, prawa do ograniczenia przetwarzania danych ani prawa do sprzeciwu;
2) obejmuje żądanie udzielenia odpowiedzi na szczególnym nośniku lub formacie odpowiedzi, jeżeli nie odpowiada on standardowemu formatowi przyjętemu przez Saferoad Services Sp. z o.o. z siedzibą we Włocławku
3) został sporządzony w języku innym niż język polski, który jest standardowo używany przez Saferoad Services Sp. z o.o. z siedzibą we Włocławku w komunikacji z kontrahentami;
4) wymaga znacznego zaangażowania zasobów ludzkich lub środków niezbędnych do prawidłowego wykonania wniosku w stopniu zakłócającym normalną działalność Spółki;
5) ma zostać zrealizowany w szczególnym trybie jak np. odpowiedź przesłana kurierem;
6) składany jest ponownie przed upływem 3 miesięcy po tym, jak uprzednie, takie samo żądanie, zostało wycofane.
3. Opłata, o której mowa w ust. 2 powyżej będzie uwzględniać w szczególności: administracyjne koszty udzielenia odpowiedzi na wniosek, prowadzenia komunikacji lub podjęcia żądanych działań, w tym
w szczególności koszty kuriera, tłumacza, zakupu i dostosowania nośnika, wykonania nagrania dźwiękowego;
4. Wysokość opłaty, o której mowa powyżej, ustala Zarząd Spółki Saferoad Services Sp. z o.o. z siedzibą we Włocławku.
5. W przypadku, gdy Saferoad Services Sp. z o.o. z siedzibą we Włocławku jest uprawniony do pobrania opłaty, o której mowa powyżej, rozpocznie realizację wniosku, po jej wniesieniu.
Czy każde zgłoszone żądanie zostanie zrealizowane
Każde zgłoszone żądanie zostanie przekazane do analizy osoby, która współpracuje ze Spółką w zakresie ochrony danych osobowych. Jej odpowiedź, dotycząca jego realizacji, zostanie skierowana do wnioskodawcy.
Jednocześnie informujemy, że wynikiem analizy może być odmowa realizacji zgłoszonego żądania, w szczególności, gdy:
1) wniosek jest nieuzasadniony, szczególnie, gdy pozytywne załatwienie wniosku jest prawnie niedopuszczalne lub niewymagane;
2) wniosek jest nadmierny, szczególnie jest składany ustawicznie, co oznacza wniosek składany częściej niż raz na 3 miesiące w tej samej kategorii sprawy;
3) wniosek nie został uzupełniony przez wnioskodawcę pomimo wezwania wysłanego do wnioskodawcy;
4) wniosek wskazuje na szczególny nośnik lub format odpowiedzi, który nie odpowiada standardowym formatom;
5) wniosek złożony został w innym języku niż język używany w komunikacji przez Saferoad Services
Sp. z o.o. z siedzibą we Włocławku w komunikacji z kontrahentami;
6) realizacja żądania mogłaby spowodować ujawnienie tajemnicy prawnie chronionej;
7) wniosek obejmuje żądanie wydania kopii danych lub przeniesienia danych w języku innym niż język, w jakim dane są przetwarzane przez Saferoad Services Sp. z o.o. z siedzibą we Włocławku.;
8) przesłanie danych innemu administratorowi w odpowiedzi na wniosek o przeniesienie danych osobowych nie jest technicznie możliwe.